Skip to content Skip to footer

Andrzej Tucholski, psycholog biznesu i strateg komunikacyjny. Członek kadry Uniwersytetu SWPS. Twórca internetowy działający od ponad 15 lat, aktualnie docierający do ćwierć miliona odbiorców miesięcznie. Jeden z 30 najbardziej wpływowych blogerów w Polsce i jeden z 50 najbardziej kreatywnych w polskim biznesie. Po nocach – scenarzysta.

Szkolenia

Szkolenie z kreowania wartościowej marki osobistej używając podejścia narracyjnego i takiego komunikowania tej marki wizerunkiem, by realizowała założone cele. Szkolenie krok po kroku w jaki sposób zbudować markę osobistą zgodną z archetypami postaci narracyjnych, które każdy człowiek podświadomie zna i ich szuka w świecie. Ułatwia to szalenie pracę nad marką, ponieważ można uprościć ogrom działań i schematów dzięki sięgnięciu po gotowy “model” i jedyne co zostaje, to wyrzeźbić go do końca pod własne potrzeby. Później przychodzi pora powiedzenia światu o własnej marce przy pomocy wizerunku – tutaj z kolei sięgamy po klasyczne mechanizmy psychologiczne związane z percepcją i wywieraniem wpływu.

Szkolenie z mądrego zarządzania obowiązkami i czasem, by realizować założone cele w podanym terminie przy jednoczesnym dbaniu o własny dobrostan emocjonalny. Dobry nastrój nie musi iść w parze z odpoczynkiem a ciężka praca nie musi iść w parze z irytacją. Wręcz odwrotnie – życie “puste” to w klasycznym, eudajmońskim ujęciu życie smutne, więc robienie czegoś ze swoim czasem leży u podstaw poczucia spełnienia i satysfakcji zawodowej. Niestety, kilka konkretnych błędów we własnej organizacji pracy potrafi zamienić taką drogę ku realizacji siebie jako człowieka w mękę i znienacka jedyne o czym marzymy, to weekend. A wcale tak nie musi być. Wystarczy te błędy naprawić, i każdy na tym zyskuje. Pracownik ma się lepiej, tak po ludzku. A pracodawca ma pewność, że robota będzie wykonana porządnie.

Szkolenie z takiego budowania narracji i występowania publicznego, by wywołać pożądane wrażenie i zostawić słuchacza z wybraną informacją. Przemawianie do ludzi to sztuka w całości wywodząca się z psychologii. Umiejętne operowanie heurystykami, dobieranie odpowiednich zasad psychologii poznawczej do konkretnych etapów swojego przekazu, łączenie mowy ciała ze słowami – a także z coraz częściej towarzyszącą nam prezentacją ze slajdami! – to teraz umiejętności tak samo konieczne w miejscu pracy, jak do niedawna znajomość pisania na klawiaturze. Nie jest to jednak sztuka łatwa, ponieważ łatwo o sztuczność, a już na pewno łatwo o zaburzenie własnego komunikatu – czy to nudą wystąpienia, czy to źle dobranymi przykładami, czy to pokręconą kolejnością uzupełniania własnej narracji kolejnymi faktami. Można to poprawić przy pomocy skutecznej ramy wystąpienia scenicznego – a efekty będzie widać już od pierwszej próby.