Skip to content Skip to footer

Maciej Orłoś Masterclass

Szkolenia skrojone na miarę

Posiadając wieloletnie doświadczenie w pracy z mediami jak i  przed kamerą, Maciej Orłoś uczy skutecznej komunikacji. Jest ekspertem od wystąpień publicznych, oraz uznanym szkoleniowcem. Prowadzi szkolenia z zakresu autoprezentacji i pracy przed kamerą dla przedsiębiorstw instytucji. Jest autorem licznych publikacji eksperckich z zakresu komunikacji i relacji z mediami. Przed uczestnikami szkoleń otwiera zupełnie nowe możliwości a nabyta podczas szkolenia wiedza pozwala na osiąganie wysokich wyników w codziennych zadaniach zawodowych.

Szkolenie: Skuteczne wystąpienia publiczne i komunikacja biznesowa

Warsztaty szkoleniowe z Maciejem Orłosiem, skierowane do biznesu. Dwudniowe szkolenie skupia się na wiedzy w zakresie komunikacji w biznesie.

Ramowy program szkolenia:

  • najważniejsze aspekty skutecznych prezentacji i wystąpień biznesowych
  • podstawowe techniki odpowiadania na pytania informacyjne i krytyczne.
  • ćwiczenia z zakresu kontroli gestów, aury emocjonalnej, kontaktu wzrokowego i ruchu scenicznego,
  • aura emocjonalna – dlaczego należy mieć uśmiech w oczach i jak się uśmiechać gdy nie masz na to ochoty?
  • kontakt wzrokowy w wystąpieniach medialnych i online
  • ruch przed kamerą – ogólne zasady, gestykulacja w tv/ ruch przed kamerą tv/ online
  • jesteś wizytówka twojej firmy – sądź książkę po okładce
  • kadr, światło, tło – czyli profesjonalizm online
  • jak się ubrać, jakich błędów unikać?
  • spójność wizerunku z rolą społeczną
  • Dźwięk w wystąpieniach publicznych
  • przykłady ćwiczeń oraz rozgrzewka aparatu mowy
  • tempo oraz rytm – zmiana biegów
  • mikrofon – bezprzewodowy vs nagłowny/krawatowy;
  • rozgrzewka aparatu mowy, ćwiczenia dykcyjne, ćwiczenia interpretacyjne, z zakresu oddechu, ćwiczenia mówienia ad hoc.
  • zasada wycieraczek samochodowych – „informacja-ilustracja”
  • jak ilustrować wypowiedzi
  • opowiadanie historii: analogia, efekt zaskoczenia, rekwizyt, interakcja, imponujące dane, cytat, przysłowia, słowa piosenki, dialog z filmu, fragment wiersza jako sposoby na ilustrowanie i uatrakcyjnianie wypowiedzi
  • krótka forma – dlaczego jest trudna
  • warsztat profesjonalisty
  • autentyczność – key word
  • start with why – zacznij od dlaczego, jaka jest wartość dodana twojej prezentacji
  • scena – kulisy czyli jak uniknąć wpadki?
  • setka – co to jest i jak ją wypracować?
  • nagranie wideo na Linkedin czy FB – podstawowe zasady
  • rozmowa z dziennikarzem – dlaczego należy pójść z własnym celem?
  • udział w debacie/panelu dyskusyjnym – jak zostać zapamiętanym?
  • teleprompter – używać czy nie używać?
  • kamery są wszędzie

 Każdy może mieć swoją prezentację i pokazać fragment oraz dostać feedback.

❖ kontrola gestów, aury emocjonalnej, kontaktu wzrokowego i ruchu scenicznego
❖ wypowiedź w pozycji siedzącej,

❖ rytm wypowiedzi
❖ rozgrzewka aparatu mowy i ćwiczenia dykcyjne,

❖ mówienie ad hoc i budowanie mostów
❖ spotkania motywacyjne.

  • Zapewnienie klimatyzowanej sali szkoleniowej o wielkości dostosowanej do liczby uczestników;
  • Rzutnik z ekranem projekcyjnym i możliwością podłączenia typu HDMI;
  • Listwa z gniazdami elektrycznymi do dyspozycji trenera

Szkolenie: Wystąpienia publiczne w mediach

Celem szkolenia jest pokazanie uczestnikom odpowiednich narzędzi do udzielania atrakcyjnych i skutecznych wypowiedzi w mediach. Jak skonstruować wyrazistą “setkę”? Jak przygotować się do rozmowy z dziennikarzem? Uczestnicy nagrywają wypowiedzi, które następnie są odtwarzane i analizowane. Każdy otrzymuje indywidualny feedback. Poza tym uczestnicy otrzymują pakiet informacji dotyczący uniwersalnych zasad mówienia/występowania publicznego/autoprezentacji. Zasady te obejmują komunikację niewerbalną oraz werbalną.

Ramowy program szkolenia:

  • Teoria – wykład Macieja Orłosia oraz rozmowa z uczestnikami.

❖ aura emocjonalna – dlaczego należy mieć uśmiech w oczach?
❖ jak się uśmiechać gdy nie masz na to ochoty?
❖ kontakt wzrokowy w wystąpieniach medialnych i online
❖ ruch przed kamerą – ogólne zasady, gestykulacja w tv/ ruch przed kamerą tv/ online
❖ jesteś wizytówką twojej firmy – sądź książkę po okładce
❖ kadr, światło, tło – czyli profesjonalizm online
❖ jak się ubrać, jakich błędów unikać?
❖ spójność wizerunku z rolą społeczną

❖ tempo oraz rytm – zmiana biegów w mówieniu
❖ dźwięk w wystąpieniach publicznych
❖ przykłady ćwiczeń oraz rozgrzewka aparatu mowy
❖ mikrofon – bezprzewodowy vs nagłowny/krawatowy;

❖ zasada wycieraczek samochodowych – „informacja-ilustracja”
❖ dlaczego warto i jak ilustrować wypowiedzi

❖ opowiadanie historii: analogia, efekt zaskoczenia, rekwizyt, interakcja, imponujące, dane, cytat, przysłowia, słowa piosenki, dialog z filmu, fragment wiersza jako sposoby na ilustrowanie i uatrakcyjnianie wypowiedzi
❖ krótka forma – dlaczego jest trudna
❖ warsztat profesjonalisty
❖ autentyczność – key word
❖ start with why – zacznij od dlaczego, jaka jest wartość dodana twojej prezentacji
❖ scena – kulisy czyli jak uniknąć wpadki?

❖ Co to znaczy “doskonałe przygotowanie i dlaczego jest bardzo ważne
❖ przygotowywanie czyli, kolekcjonowanie „klocków lego”
❖ zasada 7 minut i jak ją zaplanować?

setka – co to jest i jak ją wypracować?

❖ Przygotowanie i nagranie “setki”, czyli krótkiej eksperckiej wypowiedzi.
❖ Odtworzenia, feedback.
❖ Powtórka – uczestnicy nagrywają ponownie. Tym razem trener dorzuca dodatkowe pytania.

❖ nagranie wideo na Linkedin czy FB – podstawowe zasady
❖ udział w debacie/panelu dyskusyjnym – jak zostać zapamiętanym?
❖ teleprompter – używać czy nie używać?
❖ kamery są wszędzie

❖ pierwsze wrażenie a komunikacja niewerbalna?
❖ 8-10 sekund na pierwsze wrażenie – co z tego wynika?
❖ pierwsze wrażenie w mediach społecznościowych

❖ jak zarządzać stresem przed wystąpieniem?
❖ „efekt reflektora”

❖ dlaczego jest tak ważny w dzisiejszych czasach?
❖ co to jest zasada 0,9?

❖ dlaczego trzeba się uśmiechać?
❖ jak odpowiadać na trudne pytania?
❖ jak budować i przerzucać mosty?

❖ Rozmowa z dziennikarzem – jak realizować własne cele; 
❖ Nagranie wywiadu z dziennikarzem; nagrania są odtwarzane i analizowane.
❖ Nagrania wideo na social media; odtwarzanie, analiza, feedback

  • Zapewnienie klimatyzowanej sali szkoleniowej o wielkości dostosowanej do liczby uczestników;
  • Rzutnik z ekranem projekcyjnym i możliwością podłączenia typu HDMI;
  • Listwa z gniazdami elektrycznymi do dyspozycji trenera

Dodatkowymi warunkami jest udostępnienie w miejscu i na czas trwania szkolenia:

❖ pomieszczenia mogącego pełnić rolę sali szkoleniowej na czas realizacji szkolenia, dostosowaną do specyfiki szkolenia i liczby uczestników;
❖ zapewnienie odpowiednich warunków technicznych szkolenia, tj. rzutnik z podłączeniem do ekranu projekcyjnego i możliwością podłączenia do laptopa za pomocą gniazda HDMI, flipchart, woda mineralna niegazowana;
❖ miejsca parkingowego dla prowadzącego w bezpośredniej bliskości miejsca szkolenia;
❖ Noclegu hotelowego w kategorii **** w pobliżu miejsca szkolenia (jeśli dotyczy);
❖ Zwrot kosztów transportu – kilometrówka 90gr/km (na trasie Warszawa – miejsce szkolenia – Warszawa) – jeśli szkolenie poza Warszawą


Sprzęt nagrywający dostarcza trener.

W powyższych opcjach szkoleniowych, wszystkie ćwiczenia są nagrywane, następnie nagrania są odtwarzane i szczegółowo analizowane. Podczas analizy trener zwraca uwagę na błędy zarówno w warstwie werbalnej jak i niewerbalnej wystąpienia.