Skip to content Skip to footer

Szkolenia autorskie Beaty Tadli

Szkolenia skrojone na miarę

Szkolenie: Wystąpienia medialne

Warsztaty szkoleniowe z Beatą Tadlą, skierowane do biznesu. Szkolenie służy podniesieniu kompetencji dotyczących wypowiedzi publicznych oraz  prezentacji własnej osoby. Jakie są cechy medialnego eksperta, jakie powinny być jego  komunikaty? Kogo i jakie treści lubią media? Trening uwrażliwia też na wartości związane z  językiem wypowiedzi, zwiększając świadomość językową, określaną jako kultura słowa.  Pomoże opanować stres i tremę, towarzyszącą wystąpieniom publicznym I medialnym. 

Ramowy program szkolenia:

  • rodzaje wystąpień w TV 
  • plany filmowe 
  • praca z operatorem i reporterem – co nam wolno? Na co zwracać uwagę? Czego się  spodziewać?
  • światło – na co zwrócić uwagę wywiad telewizyjny, rozmowa w radiu – zasady. 
  • wywiad telefoniczny. 
  • zasady autoryzacji 
  • wystąpienia w radiu  
  • Wystąpienia medialne online 
  • czym jest “setka”, dlaczego warto sięgać po “bonmoty”, 
  • co robić, by w materiale dziennikarskim znalazło się dokładnie to, co chcemy, 
  • zasady odpowiedzi na pytania dziennikarza
  • czym różni się wypowiedź dla dziennikarza od wypowiedzi dla jego asystenta?
  • co mówi język ciała (mimika, gestykulacja, postawa), 
  • dlaczego operator powinien stać się naszym największym sprzymierzeńcem,
  • po co makijaż przed kamerą (mężczyzna też powinien to wiedzieć!), 
  • jak strój może zepsuć merytoryczną warstwę wypowiedzi, a jak ją wzmocnić.
  • współpraca w sytuacjach kryzysowych,
  • jak znaleźć się w bazie ekspertów, 
  • jak zainteresować media tematem z naszej branży, 
  • jak budować wiarygodność?
  • setka – co to jest i jak ją wypracować?
  • oświadczenie dla mediów 

  • niekompetentny/napastliwy/dociekliwy dziennikarz – jak sobie z nim radzić

  • konferencja prasowa, debata – najważniejsze wskazówki 

  • wywiad z dziennikarzem – w studiu i plenerze  

  • wywiad w sytuacji kryzysowej – trudne pytania, 

  • podcasty, audycje radiowe

  • co trzeba wiedzieć o wystąpieniach medialnych online 

❖ kontrola gestów, aury emocjonalnej, kontaktu wzrokowego i ruchu scenicznego
❖ wypowiedź w pozycji siedzącej,

❖ rytm wypowiedzi
❖ rozgrzewka aparatu mowy i ćwiczenia dykcyjne,

❖ mówienie ad hoc i budowanie mostów

  • Zapewnienie klimatyzowanej sali szkoleniowej o wielkości dostosowanej do liczby uczestników;
  • Rzutnik z ekranem projekcyjnym i możliwością podłączenia typu HDMI;
  • Listwa z gniazdami elektrycznymi do dyspozycji trenera

Szkolenie: Sztuka wystąpień publicznych – Kreowanie wizerunku eksperta

Celem warsztatów nie jest tłoczenie do głowy szkoleniowych, korporacyjnych formułek. Podczas indywidualnych ćwiczeń wydobywam z kursanta jego cechy, wokół których warto budować swoją siłę. Uczę, jak zapanować nad fizjologicznymi objawami tremy, jak „zaprzyjaźnić” się ze stresem, by nie paraliżował, a mobilizował. Podczas ćwiczeń z kamerą szlifujemy mowę ciała (gestykulację, mimikę, postawę) oraz sztukę posługiwania się głosem (intonację, akcenty logiczne). Warsztat ma wzmocnić pewność siebie w czasie wystąpień publicznych i pokazać, jak za pomocą dobrych prezentacji poprawić profesjonalny wizerunek.Umiejętność wystąpień publicznych, właściwe zaprezentowanie siebie i swojej organizacji – to niezbędne elementy budowy marki osobistej i firmowej.

Ramowy program szkolenia:

  • Jak skutecznie rozwijać i doskonalić swoje umiejętności?
  • Narzędzia wpływające na wzrost jakości autoprezentacji
  • Czy odpowiednio komunikujesz się z otoczeniem? Rola dobrego mówienia i dobrego słowa.
  • Najczęściej popełniane błędy w sytuacjach komunikacyjnych, jakie są ich skutki?
  • Praca z prezentacją. Jak mówić prosto i zrozumiale o skomplikowanych sprawach?

  • Jak zarządzać uwagą odbiorców?

  • Jak najlepiej przygotować materiały na prezentację, żeby przyciągnąć uwagę słuchaczy i sprawić, by wystąpienie było efektywne (struktura wystąpienia, storytelling, slajdy, prezentowanie danych) ?

  • Prezentacja firmy , produktu – Jak budować markę własną i firmy?

  • Zasady wystąpień online.

  •  
  •  dlaczego stres nas paraliżuje (indywidualna analiza przyczyn)
  •  fizjologiczne objawy tremy, jak się ich pozbyć
  •  jak ograniczyć stresory
  •  ćwiczenia oddechowe sprzyjające łagodzeniu napięć mięśniowych odpowiedzialnych za pojawianie się niepożądanych skutków stresu
  •  sposoby przekuwania lęku w motywację
  • Ile razy możesz zrobić pierwsze wrażenie?
  • Co zapamiętują ludzie, gdy widzą cię po raz pierwszy?
  • Jak komunikujemy się ciałem?
  • Jak sprawić, by mówienie, gest i mimika stały się spójne?
  • Czy ciało może wpływać na umysł?
  • Co mówi o nas nasza postawa, oczy, ręce i nogi
  • interpretacja gestów
  • rola uśmiechu
  • ludzie zapamiętają, co czuli dzięki tobie
  • głos – narzędzie przenoszenia emocji
  • słowo, gest i ciało – co mówią o tobie
  • emocje – kiedy trzymać na wodzy, a kiedy wypuścić
  • „efekt lustra”
  • znaczenie emocjonalności w komunikacji
  • prawda czy fałsz – kiedy odbiorca wie, że udajesz?
  • Zapewnienie klimatyzowanej sali szkoleniowej o wielkości dostosowanej do liczby uczestników;
  • Rzutnik z ekranem projekcyjnym i możliwością podłączenia typu HDMI;
  • Listwa z gniazdami elektrycznymi do dyspozycji trenera

Dodatkowymi warunkami jest udostępnienie w miejscu i na czas trwania szkolenia:

❖ pomieszczenia mogącego pełnić rolę sali szkoleniowej na czas realizacji szkolenia, dostosowaną do specyfiki szkolenia i liczby uczestników;
❖ zapewnienie odpowiednich warunków technicznych szkolenia, tj. rzutnik z podłączeniem do ekranu projekcyjnego i możliwością podłączenia do laptopa za pomocą gniazda HDMI, flipchart, woda mineralna niegazowana;
❖ miejsca parkingowego dla prowadzącego w bezpośredniej bliskości miejsca szkolenia;
❖ Noclegu hotelowego w kategorii **** w pobliżu miejsca szkolenia (jeśli dotyczy);
❖ Zwrot kosztów transportu – kilometrówka 90gr/km (na trasie Warszawa – miejsce szkolenia – Warszawa) – jeśli szkolenie poza Warszawą

Sprzęt nagrywający dostarcza trenerka.

W powyższych opcjach szkoleniowych, wszystkie ćwiczenia są nagrywane, następnie nagrania są odtwarzane i szczegółowo analizowane. Podczas analizy trenerka zwraca uwagę na błędy zarówno w warstwie werbalnej jak i niewerbalnej wystąpienia.